Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Viltskavsgryta.

Publicerad 2014-06-25 18:50:30 i Allmänt

Idag lagade jag en skavgryta av älg. Skär köttet i lövtunna skivor när köttet fortfarande är fryst. Fräs det i pannan och lägg i gryta. Fräs sedan hackad lök , bacon och lägg i grytan. Sedan häller jag på buljong salt , svartpeppar och puttrar tills köttet börjar bli mjukt. På slutet skär jag slantar av morot och kokar med och smular i torkade trattkantareller. Fyll upp med grädde och krydda med timjan och puttra tills allt blir klart. Serverade med pasta. De fick en god smak av höst med svampen men de regnar ändå ute så någon sommarkänsla hade jag inte idag och snart är juni slut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela