Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Första gången.

Publicerad 2016-01-19 22:38:47 i Allmänt

I fredags provade jag för första gången att göra gnocchi. Receptet jag hittade var ett vegetariskt men som vanligt när det gäller mig så blev det lite annat. Man skulle rosta broccoli i ugnen rejält så den blev crispig vilket jag också gjorde. Sen skulle det vara ett nötigt smält smör med salvia till men eftersom jag glömde köpa salvia så tog jag och smaksatte med rosmarin och finhackad vitlök. Det skulle också vara citron i smöret och det hade jag naturligtvis i eftersom jag älskar citron i mat. 😊. Det blev riktigt goda smaker men dessvärre blev inte maträtten vegetarisk denna gång för oss utan jag hade även kallrökt lax i tunna skivor till. Jag äter gärna vegetarisk mat men så blev det inte nu. Att göra gnocchi var både kladdigt och kul. Kanske blir fler gånger. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela