Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Nytt år 2016

Publicerad 2015-12-30 07:25:07 i Allmänt

Ja då har ett helt år rusat förbi igen. Många saker har jag hunnit med. Firat min 50årsdag med syrran på Kap verde , ett fantastiskt ställe som jag vill besöka igen. Sommaren blev inte så mycket sol men det känns som vi hade tur alla gånger vi åkte ut med båten varjefall. Men det är nog nästan enda sommaren som jag inte legat på Doasens härliga badstrand och haft det skönt. Hoppas på mer sol nästa sommar.              Sonen har varit i Japen en lång tid igen för studier , trädgårds,landskapsarkitekt är de tänkt att han ska bli. Och i maj har vi bokat in en resa för att åka och se hur han har det. Något som vi verkligen ser fram mot. Ska bli så spännande och roligt att både träffa sonen och se landet och kulturen som han trivs så bra i.                                                           En hel del god mat har jag naturligtvis både ätit och lagat.                           
 
I år kommer vi fira nyår i Linsell bara jag och maken. Vi ska mumsa på lite Kalix löjrom med gott bubbel och som varmrätt blir det tournedos Rossini. Efterrätt kan bli en favorit , creme brule. Sen får vi hoppas på att de kommer lite snö. Konstigt att man både saknar den och ändå inte vill ha den, inte i stora mängder.                                                 Jag hoppas att jag kommer hitta lite nya goda maträtter att blogga om också men det går ju alltid att ta fram gamla favoriter annars. Ha ett gott nytt 2016 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela