Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Ja borde....

Publicerad 2015-03-04 22:26:14 i Allmänt

Ja jag borde skriva om något. Men de ska ju handla om mat helst när det är en matblogg jag vill ha. Eller för mig är det mer en dagbok egentligen där jag kan gå tillbaka och läsa om vad jag lagat för gosaker den senaste tiden. De senaste jag gjorde var en god chokladcheescake som jag bjöd på när jag blev uppvaktad på min dag. Jättegod och lämplig att göra och ha ståendes i frysen tills de dyker upp oväntat besök.                                      Nu ikväll planerar jag för lite mat till helgen i form av älgkött. De krävs ju planering när älg ska tillagas för att de inte ska bli segt. Långkok är bäst och ikväll ligger saltrullen av älg , den svåraste biten , i ugnen över natten på 100 G och ska bli en mör och fin rödvinsmarinerad tjälknöl. Köttet blir så mört och fint på detta sätt och de är bara att ta upp köttet ur frysen på kvällen och slänga in de fryset i ugnen. Toppen bra och det sköter sig själv. 😊👍

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela