Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Middagsgäster.

Publicerad 2015-05-17 13:43:43 i Allmänt

Igår kväll hade vi goa fam Gelhaar här på middag. Vi smakade på en hel del goda viner som dom hade med sig. Först som aperitif ett vinho verde , ett vitt vin med lite bubblor i. Till det lite melon med parmaskinka. Sen som varmrätt bjöd jag på rökt röding , potatis och rotsellerikaka med cevre och en hjortronsås. Till det drack vi en jättegod champagne som passade så himla bra till smakerna. Jag har ju provlagat den här rätten tidigare och den blir så god med den salta fisken mot den söta såsen. Sen som avslut blev det lemoncurdgrädde med hallon och maräng och till den söta efterrätten drack vi en mörk 8 årig Bacardi Rom. Senare på kvällen fick de bli en ostbrickan och lite portvin. Mycket skratt och sång med trevligt sällskap avslutade vi denna helg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela