Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Gofika.

Publicerad 2014-02-18 20:17:25 i Allmänt

Jag blev lite i bakartagen förra vecka och anledningen till detta var att jag hade ju födelsedag. Det händer inte lika ofta nu för tiden att jag bakar kaffebröd. När barnen var små blev det ofta att jag bakade och hade många olika sorter i frysen att plocka fram när de kom fikafrämmande. Nu blir det mest en slät kopp kaffe att bjuda på. Lite tråkigt men så är det. Men till en födelsedag ska de finnas gofika. Jag slog på stort , ja för att vara nu. Först blev det solrossnittar , dubbelsats för dom är så vansinnigt goda och jag tycker verkligen om småkakor till kaffet. Och sen provade jag två nya recept. En chokladkladdkaka med cocostosca som jag hittat på internet. Jättegod och påminner lite om bounty. Passar mig som älskar cocos och choklad. Sen gjorde jag även en chokladcheescake som räcker länge när den står i frysen. Men tur man inte har fika bröd hemma jämnt ändå 😜.         

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2014-02-21 21:51:42

Mums så goda de ser ut!

Postat av: Frida

Publicerad 2014-02-21 21:52:16

Mums så goda de ser ut!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela