Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Ny efterrätt för oss.

Publicerad 2013-09-13 22:45:36 i Allmänt

Nu är blogg.se appen uppdaterad och jag ska prova skriva ett inlägg på en sida som inte är lik den förra. Jag har lite svårt att förstå alla dessa uppdateringar när allt blir nytt. Det är ju svårt nog ibland att lära sig hur saker fungerar och när man äntligen lärt sig och vant sig ja då är det dags att lära om. Hmm kanske man är lite gammalmodig men men detta är min åsikt. Iallafall när det gäller matlagning  så provade vi en ny efterrätt för oss ikväll. Lite hösttema blev det , nämligen tarte ta tain. Något jag varken ätit tidigare eller provat laga. Men riktigt gott var det. Lite knäckig smak och eftersom jag älskar knäck så passade det mig. Tror vi ska prova det fler gånger :) 

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela