Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Födelsedagsmiddag.

Publicerad 2014-03-16 13:09:03 i Allmänt

På måndag fyller våran dotter 21 år. Ja tiden rinner iväg. Vi firade henne redan i fredags med paket och hennes favoritmat nämligen plankstek. Som dessutom tillagades i vedspisen vilket gör att den smakade extra gott. Jag hade köpt biffytterfile som blev jättebra. Jag var lite orolig att de kunde bli segt men jag hade tagit fram köttet ur frysen redan på onsdagkväll och sen har de fått stått framme på bänken över natten och hela torsdag dag och tinat. Det är super viktigt att låta kött tina sakta och länge för att de inte ska bli segt. Snabbtina aldrig och var inte rädd att låta kött stå framme i rumstemperatur är min åsikt. Sen på lördag blev det en härlig dag med sol. Så då fick jag äntligen packa lite god matsäck och åka ut på en skotertur. Chorizo korv att grilla med räksallad och toast fylld med salami , cheddarost, tomat och mozzarella som vi grillar i toastjärn på öppen eld. Smarrigt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela