Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Hösten är här.

Publicerad 2013-09-22 22:22:25 i Allmänt

Nu är det verkligen höst ute. Soligt fina färger och ändå kyligt i luften. Alla årstider har sin charm. Och det är ju nu man blir sugen på rykande varma soppor. Som tex trattkantarellsoppa med massa parmesan , de ska jag göra nästa helg tror jag. Och ett gott hembakt bröd till. Eller de som vi åt i fredags nämligen hemgjord ärtsoppa och varm punsch. Enkelt kan man kanske tycka men sagolikt gott. Och till de drack vi våran dunder hemgjorda öl. På lördag gjorde vi årets sista grillning. Fläskytterfile inlindat i bacon , ungsrostade grönsaker med bl.a. färska rödbetor och lite chèvre på. Sen en sås på nyplockad gul trumpetsvamp. De blev hösttema blandat med sommar på den middagen. 

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela