Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Marocko

Publicerad 2013-11-01 06:34:25 i Allmänt

Nu är vi i Casablanca , Marocko och hälsar på min syster med familj som ska bo här i ett år. Deras hus är helt fantastisk fint. Och att gå i mataffärerna här är en upplevelse på många sätt. Utbudet är verkligen stort. De finns allt och även hur många olika sorter som helst av en och samma vara tex en hel hylla med olika krossade tomater , sardiner, salami , ygoghurt .... Idag bestämde vi oss för att äta skaldjur eftersom fisk och vissa skaldjur är något man äter mycket av här så utbudet på färsk fisk i affären finns alltid. Idag fanns det även ostron men de ville vi inte prova. Istället så lagade vi gambas a la chio , vitlöksbröd , camembert i filodegsknyten, grillade kycklingspett, grillade gambasräkor marinerade i lime ,  chili och vitlök, friterade bläkfiskringar , couscous sallad med oliver och grillad röd paprika. Jättegott blev allt och nu är jag propp mätt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela