Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Trerätters.

Publicerad 2013-02-15 17:43:59 i

Ikväll fick de bli trerätters till fredagsmys. Men en ganska enkel. Förrätt : gul kantarelltoast. Varmrätt: hummersoppa och vitlöksbröd. Efterrätt: chokladfondant med hallonkesella. Och till det lite bubbel. I vanliga fall brukar jag tycka att det blir för mättsamt med trerätters men eftersom varmrätten var soppa så blev det alldeles lagom ikväll. Här kommer recept på en supergod chokladfondant : Smält 100g smör och 100g choklad. Vispa 2ägg med 4msk socker. Smörj liten portionsform och pudra med kakao. Grädda 12 min. Ät med hallonkesella. Trevlig helg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela