Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Trattisar

Publicerad 2012-10-25 17:31:53 i

Idag hade jag tänkt ge mig ut i svampskogen och plocka lite till svärmor. Hon gör så vansinnigt goda syltade trattisar som passar till de mesta. Men på ett ögonblick blev det vinter igen och snöstorm. Därför fick det bli lite pyssel hemma med nya gardiner och ett tyg i köket som hänger för "hålet" där de egentligen ska stå en diskmaskin. Kanske tomten kommer med en diskmaskin :) då plockar jag snabbt bort tyget. Hoppas :). Imorgon är vi bjudna på 80 års middag hos svärföräldrarna. Vet redan nu att vi kommer få en supergod trerätters. Svärmor kan hon... Ser framemot det. Alltid kul att bli bortbjuden på middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela