Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Flera dagars bloggande.

Publicerad 2012-11-07 20:46:58 i

Ja som ni ser är den någon dag sedan jag skrev. De har varit lite fullt upp men här kommer en liten uppdatering. Eftersom dottern drog på jobb i Bruksvallarna lagade vi dotterns favoritmat på fredag, nämligen plankstek. Köttet vi hade till den var innanlår av älg och tillbehören beasås,tomat och färsk sparris inlindat i bacon. Jag brukar också fräsa på lite lök,bacon och trattkantareller men inte denna gång. Smaken från ekplankorna som sätter sig i köttet och hemgjorda potatismoset blir gudomligt gott. På lördag fick jag tid för att tapetsera färdigt i köket i Linsell.De blev jättebra och nu fattas bara lite vit färg på vissa ställen. Kvällen tillbringades med syster och svåger och även då åkte wooken fram och det tillagades fläskytterfile i grönpepparsås. De fick puttra länge så de blev hur gott som helst. Vi räknade ut i helgen att man kan laga de mesta i matväg på en vildmarkswook. Och allt blir ju mycket godare än inne på vanliga spisen. Ett skönt sätt att umgås runt mat. Kvällen avslutades med vin och spickekött (torkat renkött)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela