Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Köttbullar på schemat.

Publicerad 2012-12-18 18:33:07 i

Ja nu såhär i juletid ska de ju göras köttbullar och de gör även jag men inte vanliga julköttbullar förstås. Nej jag vill inte ha så himla mycket av julmaten utan tycker att det räcker att äta det på julafton sen vill jag laga och äta " vanlig" mat. Så mina köttbullar som jag förberett ikväll blev Italienska köttbullar som ska ätas med en tomatsås med vitlök och basilika och pasta. Det som gör köttbullarna italienska är att de innehåller vitlök,parmesan och rivet citronskal. Receptet tror jag kommer från Tina Nordström men de var längesen jag hittade det så är lite osäker. Citronen i gör att de blir en fräsch god smak.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela