Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Fixat fredagsmys.

Publicerad 2012-12-17 17:55:53 i

Ikväll efter jobbet har jag fixat mat till fredag så det ska gå snabbt och smidigt när vi kommer till stugan. Det kommer vara lite kyligt där innan vi eldat upp och då passar de bra med en rykande het tacosoppa.( som jag haft i frysen och är bara klar att värma) Gott och mysigt. Vi brukar äta den med riven ost , krossa i nachochips och vitlökscremefraiche till. Men nu tänker jag även göra en Mexikansk ostcreme till , ett recept jag fått av en kompis. Den äter man också med nachochips och är även rolig att bjuda på istället för chips och nötter en kväll när man bjudit hem främmande. Här kommer receptet: 200g finriven cheddarost. 125 g keso. 2 msk majonäs. 1 liten finhackad gul lök. 1-2 pressad vitlök. 1/2 burk Old El Paso grön chili. 1 dl finhackad grön paprika. 1 dl finhackad röd paprika. 1 dl grovhackad sötmandel elr. Pekannötter. Blanda allt och lägg i en bunke och låt vila kallt minst 15 min. Stjälp upp på ett stort fat så det blir som en " kupol" och lägg nachochips runt om. Detta är värt att prova , jag lovar. :)

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-12-19 04:37:21

Å äntligen har jag hittat hit! ;)
Kul med lite inspiration i matlagningen :) och ostcremen ska jag absolut testa :D

Svar: Kul att du läser och hittar något att prova :) ( har inte sett din kommentar tidigare tyvärr därför detta sena svar. Är lite okunnig än ;))
Maria Bengtsson

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela