Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Prova nytt.

Publicerad 2013-10-02 19:13:46 i Allmänt

Ikväll provade jag ett nytt recept vilket alltid är lika trevligt. Ja och oj oj hur ska de bli med bloggen förresten när jag skriver så sällan. Men de får lov att bli så. Kanske blir lite nytt i höst att skriva om och det började ju bra idag. Jag hittade receptet i icabladet. En kycklinglasange med lök,morötter,vitlök,krossade tomater,basilika och mozzarella. Riktigt god blev den. Och alltid roligt med nyheter. Det är så lätt att man äter lika mat ibland och jag älskar ju verkligen att prova nya recept. Men det krävs även att man är på matlagningshumör. Imorgon ska jag varje fall ge mig ut i svampskogen så det går att laga lite soppa. 

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela