Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Nytt recept.

Publicerad 2013-03-07 19:22:32 i

Ikväll provade jag ett nytt recept på kex som en jobbarkompis till mig hittade. Parmesan kex. Så här var receptet: 1 dl linfrö. 1 dl vatten. 1 dl sesamfrö. 1 dl riven parmesan. 1 äggvita. Flingsalt. Lägg Linfrö i blöt några timmar. Rör ihop allt det andra bred ut små tunna runda kex på bakplåtspapper. Min första plåt blev mjuka därför att jag gjorde dom alldeles för tjocka. Grädda på 130 grader i ca 15 min eller tills dom börjar bli hårda. Sen brukar jag ofta i vanlig ordning tänka hur man kan göra om recept och i detta fall så tänker jag mig att man gärna kan blanda i andra frön som tex pumpakärnor. Dom här blev jätte goda:)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela