Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Carbonara.

Publicerad 2013-06-15 17:16:39 i Allmänt

Ja som ni ser så är jag ingen som bloggar varje dag. Eftersom det är mat jag vill skriva om så tycker jag att det kanske inte är så kul att läsa om när vi äter mos och korv eller pannkaka eller annan vardagsmat. Ja för vi äter faktiskt de ibland också och inte bara gott hela tiden. Men igår lagade jag pasta carbonara och med lite goda tillbehör och ett gott rött vin till så blir det en riktig god middag. Jag gjorde en tomatsallad på körsbärstomater , fetaost och pesto. Sen gratinerade jag tortilliabröd med parmesanost på och till de drack vi ett gott vin som vi aldrig provat. Det blev en god festmåltid som dessutom lagades på vedspisen. Äntligen helg:)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela