Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Allt för sällan.

Publicerad 2012-12-05 17:33:14 i

En längre tid nu har jag varit sugen på en bönsallad och jag har handlat hem ingredienser för länge sen som stått och väntat på att jag ska sno ihop en sallad. Ikväll blev de äntligen. Jag tog en burk blandade bönor ( kidney, vita och svarta bönor ) och kokade på frysta haricot vert. Sen hackade jag rödlök fint och gjorde en vinägrett som jag kryddade med pressad vitlök. Blanda allt och låt gärna dra en stund. Vi åt det till stekt fisk och jag tycker den salladen passar till det mesta. Synd att jag gör den så sällan. Ska bli bättre på det har jag bestämmt för den är ju så enkel.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela