Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Sommar och varmt.

Publicerad 2014-07-21 22:08:42 i Allmänt

Jag har verkligen tur med vädret på min semester iår. Hur varmt som helst och man blir sugen på sval sommarmat. Inatt har vi saltat öring och röding som maken rökte imorse och till middag blev det en god fisksallad. Jag hackade isbergssallad , gul lök , tomater , gurka och så blandade jag lite citronmajonäs och creme fraiche runt salladen sen toppade jag allt med majs och den rökta fisken. Riktigt sommrigt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela