Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Bastu och middag.

Publicerad 2014-04-04 20:54:20 i Allmänt

Nu är de vår och härligt väder så efter jobbet idag tog jag en promenad. Och när jag kom hem var bastun varm som maken fixat. Även en varsin öl på kylning i snön. De blev friskvård en fredagkväll efter jobbet. Sen har jag tittat på halv åtta hos mig i veckan vilket är ett program som verkligen kan inspirera till matlagning många gånger. Inspiration behöver man alltid och det får jag genom att kolla i kokböcker , googlar och ser på olika matprogram. Så våran middag ikväll blev helgrillad älgfile ( ja vädret gör ju att grillen åker fram ) och till de gjorde jag en " öppen lasagne " fylld med fräst spenat , grillad sparris , valnötter och ädelostsås. Toppat med riven parmesan. Allt blev jättegott och nu har jag hittat ett nytt tillbehör att laga till nästa middagsbjudning nämligen öppen lasagne som kan fyllas med många olika roliga saker. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela