Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Ingen planering alls blev ändå bra.

Publicerad 2013-11-30 18:28:33 i Allmänt

Nu har vi varit och hälsat på dottern ett dygn och fixat med lite i hennes lägenhet. Allt har inte gått enligt planen men ändå fick vi en hel del gjort. Mysigt blev det. Vi blev även bjudna på en god middag och ett gott vin. Alltid lika trevligt att bli bjuden på mat när någon annan lagar. Idag var det dags att åka hem till oss och vi hade inte några planer alls för kvällens middag. Tankarna snurrade. Vi gick in på en affär efter vägen för att kolla var utbudet erbjöd. Hmm julkorv , NÄE inge vidare till vin. Tapas ??  Hemgjord pizza? Ryggbiff?? Ja passar ju en lördag och till vin. Fisk ?  som vi redan har fulla frysen. Till sist blev det fläskfilé och ädelost med 



 asta. Nu har jag fräst på fläskfilén och gjort sås i stekpannan med ädelost och jag slängde även i lite rosépeppar. Så kände jag att de skulle bli gott att göra en gratäng av allt med lite ost på. Så fick de bli. Före maten värmde vi lite glögg och åt pepparkakor med ädelost/päron. Glad advent på er. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela