Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Köttgryta med björnbär.

Publicerad 2013-03-11 19:06:50 i

Ikväll är det full aktivitet i köket. Maken steker rödingfileer till middag med hemgjort mos och sås från grunden. Han kokar fond på fiskskroven efter att jag filéat fisken. Lyxigt en måndag kan man tycka men har man röding i frysen ska den ju ätas. Gott som tusan blev det. Själv håller jag samtidigt på att förbereda en god gryta som vi ska ta med till Stockholm. Den ska bli till en "hejdå" middag till sonen som åker till Taiwan en vecka och sen vidare till Tokyo för pluggande i ett år.Jag jobbar bara två dagar den här veckan sen drar vi och flyttar ur lägenheten åt sonen. Vi ska även bjuda in min snälla kusin med familj som alltid varit så snäll och hjälpt sonen och ofta bjudit in honom på mat när han bott i Stockholm. Skönt att veta att de funnits där i närheten om han behövt hjälp. Köttgrytan jag lagar ska bli spännande att smaka. Ett nytt recept som jag inte provat förr. Älggryta med gorgonzola och björnbär! Den innehåller även vitlök, bacon, rött vin, timjan och kantareller. Just nu doftar det ljuvligt gott från köket. :))

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2013-03-11 19:23:23

Gulliga du!! Det har varit så trevligt att ha Linus här i närheten:) ska bli riktigt tråkigt när han flyttar :(( ser fram emot god mat !

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela