Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

20 års fest.

Publicerad 2013-03-16 14:51:20 i

Imorgon fyller våran dotter 20 år. Ja det är inte klokt att man har så stora barn. Hon ska firas med släkten så jag har förberett lite god mat. Temat blir italienskt ,något som dottern gillar. Pasta med hemgjord tomatsås med vitt vin, vitlök och basilika i. När pastan är kokt häller jag på tomatsåsen och smular över mozzarella. Till det serverar jag kycklingfiléer som jag bryner på i grillpannan för att få lite fint mönster sen steker jag dom färdigt i ugnen. När dom är klara skivar jag filéerna och häller på en balsamicomarinad. Och imorgon värmer jag på allt i ugnen. Så här gör man marinaden. Fräs 3 vitlöksklyftor med lite timjan , färsk om man har i 1/2dl olivolja. Häll på 1dl balsamico ( jag har en med kraftig smak så jag tog mindre) och 1/2 dl flytande honung. Salt och peppar. Låt puttra en stund. Den smakar jättegott. Jag hittade receptet i ELLE mat&vin.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela