Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Köttfärssås till middag.

Publicerad 2013-01-16 16:53:47 i Allmänt

På måndagkväll skulle jag planera för middag till tisdag och bestämde mig för att ta upp ett paket köttfärs från frysen. Spagetti och köttfärsås var ett tag sen så det skulle det bli. Men nej det måste ändras på för nästa dag när det börjat tina visade det sig att det var en bit med grytkött. Snabbt fick jag tänka om. Maken som var hemma som tur var fick koka på köttet för att det skulle hinna bli mört till jag kom hem. Älgkött kräver ju sin lilla tillagningstid för att det inte ska bli segt så en koktid på 1,5-2 timmar tycker jag behövs. När jag sen kom hem från jobbet började jag att fundera vad som fanns hemma och till slut blev det en riktigt god köttgryta som vi åt till fullkornsbulgur. I grytan hade jag gul lök,sambal olek ( alltid gott med lite starkt),inlagd röd paprika,choritzokorvar och sen creme fraiche.Det blev en lagom stark gryta som jag ska göra fler gånger. I alla fall nått liknande ;)

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2013-01-16 20:48:12

En till ingrediens blev det i grytan nämligen kidneybönor. Det glömde jag skriva. :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela