Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Mindre kolhydrater.

Publicerad 2013-04-09 20:34:55 i

Idag kände jag för att minska ner på kolhydrater. Mycket för att jag vet sen tidigare när jag gjort det att jag mår bättre. Magen blir mindre uppblåst. Men att sluta helt med kolhydrater är inget mål nu bara att avstå så ofta det fungerar. När det inte fungerar är då jag äter frukost på jobbet eller ibland när jag är matvärd och äter i matsalen och jag inte kan välja helt själv. Eller om suget på socker kommer. Men målet nu är iallafall att välja andra alternativ så ofta som möjligt. Så middagen ikväll blev köttfärslimpa fylld med paprika och mozzarella och ungsstekta halva lökar och kokt broccoli. Gott som bara den och jag saknade inte en potatis. Får se hur ofta middagarna ser ut så här bra men jag tar en dag i taget.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela