Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Kylskåpsrens!

Publicerad 2012-10-29 17:14:27 i

Korv och röd paprika som behöver ätas upp. Ja vad ska vi hitta på då? Jag började med att fräsa på hackad lök och bacon i gjutjärnsgrytan. Sen tärnade jag korven och skivade upp paprikan som åkte i grytan och fick brynas med. I kylen hade jag crème fraîche som jag hällde på och sen kryddade jag med aivar relish, som just nu är lite av en favoritsmak för mig Eftersom jag även hade ett blomkålshuvud som också behövde ätas upp så fick de bli blomkålsris med kokta grönsaker som tillbehör till korvgrytan. I köket ikväll hjälpte maken till med blomkålsriset, vilket är lite av en favorit hos honom nu. Allt kylskåpsrens ikväll blev en kanongod maträtt och snabblagad var den dessutom När det blir improvisation i matlagningen är det suveränt att få skriva ner det så jag har möjlighet att laga de fler gånger. Idag blev det vinter ute på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela