Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Fredagsmys en torsdag!

Publicerad 2012-11-15 16:59:10 i Allmänt

Idag har jag varit till Ljusdal och röntgat ryggen. Det blev massa uträttningar och jag fick även boka tid hos optikern. Hade hoppats på en drop-in tid men de var fullbokat. Hemma igen och vrålhungrig så de fick snabbt bli en tacosås av veckans köttfärssås. Nachotallrik som egentligen är fredagsmys mat passar även en torsdag. Snabbt och gott när köttfärsen är så gott som klar, lite tacokrydda i bara. Tror aldrig jag kommer tröttna på nachotallrik. Och ett måste till är ju vitlökscremefraiche.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela