Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

Nybörjare !!

Publicerad 2012-02-17 16:58:26 i Allmänt

Jaha då har jag äntligen kommit så långt att jag ska prova börja blogga som jag funderat på en tid. Men vad ska man blogga om är ju frågan???? Skulle ju vara kul att ha typ en MATBLOGG kanske eftersom de är vad jag gillar.....alltså att laga mat o baka. Ja va tusan vi får se vad bloggen kommer innehålla ...kanske både ditten o datten.
Idag har jag iafalla åkt 9km skidor i ett strålande väder. Och nu väntar jag att bastun ska bli varm. På spisen står en fisksoppa och puttrar som ska avnjutas med lite bubbel. Inget recept finns egentligen på soppan men basen till den blir oftast att fräsa vitlök,lök,chili och saffran sen späda med vitt vin och fiskbuljong. Sen har jag pluppat i fisk,paprika,morötter,palsternacka,rotselleri,creme fraiche. Brukar alltid smaka toppen även om de inte alltid blir samma innehåll:D
Jag har även funderat på att starta en matcirkel ,mycket för att umgås runt mat som är så trevligt ,men också för att lära av varandra. Men eftersom jag är dålig på att följa recept så är jag lite orolig att de blir svårt att dela med sig till andra. Jag tror jag är en lite "Cajsa Warg" ....du tager vad du haver...

Nu ska jag avsluta skrivandet och tänka till om detta med blogg är nått för mig.....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela