Matglädje

Trevligt att umgås runt matlagning.

"Sillbröd"

Publicerad 2012-12-15 19:16:12 i

Idag har jag bakat ett superenkelt matbröd som jag fått recept av en kollega på. Ingredienserna är 1liter filmjölk, ca 1,2kg rågsikt ,brukar ha i tills smeten ser lagom tjock ut men de ska vara kletigt, anis,fänkål,mörk sirap, bikarbonat,bakpulver. Allt blandas med slev i en bunke och breds ut i långpanna. Gräddtiden är dock lite lång men brödet blir saftigt och gott och de blir mycket. Lite bra julbröd för det påminner nästan om vörtlimpa , nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Bengtsson

Matlagning och bakning för mig blir ibland lite terapi. Att läsa recept både i kokböcker och på nätet och sen laga nått gott genom att blanda från nya o gamla recept och även knycka ideér från andra ger mig inspiration. Mat från alla delar i världen prov lagas i mitt kök allt från svenskt vilt, italienskt, libanesiskt, spanskt, amerikanskt, japanskt och mycket mer.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela